چادر مسافرتی برزنتی

چادر مسافرتی برزنتی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که عاشق وقت گذرانی در طبیعت و کمپینگ هستند. حتما به اهمیت داشتن یک چادر مسافرتی برزنتی مقاوم در عین حال سبک پی برده اید . چادر مسافرتی برزنتی در واقع پوششی پلاستیکی یا نایلونی است که به عنوان سرپناه موقتی استفاده می شود. این چادرها متشکل از میله، گیره و پارچه ی برزنتی است. اغلب کوله گردها از این نوع چادر برای سرپناه و کمپینگ در انواع محیط ها مانند کوهستان، جنگل و … استفاده می کند. ورزن سبک و حمل آسان از مهم ترین دلایل محبوبیت این دسته پناهگاه های قابل حمل و نقل هستند.

خب پس برای در امان ماندن از باد، باران و یا نور خورشید باید چادری کاملا با کیفیت همراه ‌‌داشته باشید ، اما یک چادر مسافرتی برزنتی با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله از آریا برزنت به بررسی انواع چادر مسافرتی برزنتی و ویژگی هایی که باید داشته باشد میپردازیم.

چادر مسافرتی برزنتی

برای اطلاع از قیمت چادر مسافرتی و دریافت مشاوره قبل از خرید، با کارشناسان فروش آریا برزنت تماس بگیرید.

۰۹۱۲۶۵۹۱۵۰۰

دوخت چادر مسافرتی برزنتی

یش از انکه به معرفی انواع چادر مسافرتی بپردازیم، توجه داشته باشید که دوخت چادر مسافرتی برزنتی به طور سفارشی در آریا برزنت انجام می شود. شما می توانید جنس، اندازه و خصوصیات مورد نظر چادر مسافرتی خود را با کارشناسان آریا برزنت در میان بگذارید، تا در اسرع وقت سفارش شما را آماده کنند.

مزایا و معایب چادر برزنتی

یک سایبان پارچه ای می تواند به محافظت از پاسیو یا دیگر فضای زندگی در فضای باز شما در برابر عوامل محیطی کمک کند. با این حال، بیش از یک ماده اولیه وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت سایبان استفاده کرد. برخی از آنها از پلی استر یا پنبه ساخته می شوند، اما امروزه بسیاری از آنها از برزنت ساخته می شوند. در حالی که برزنت فواید زیادی به عنوان یک روکش و سایبان دارد، چندین معایب کوچک نیز دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد خرید چادر برزنتی، باید هر دو طرف را در نظر بگیرید.

معایب:

  1. برزنت به راحتی چروک می شود

اگر روکش برزنت دارید، باید مطمئن شوید که آن را به صورت رول شده نگهداری می کنید. اگر آن را تا کنید، چین و چروک های زیادی در پارچه ایجاد می شود و سایبان شما کمی نامرتب به نظر می رسد.

  1. برزنت ظاهری متمایز و تا حدودی کهنه دارد

اگر ظاهر کهنه را دوست دارید، پس این دقیقاً یک عیب نیست. با این حال، ظاهر برزنت بسیار متنوع نیست و واقعاً نمی توان آن را تغییر داد. این یک ماده بسیار صیقلی یا مدرن نیست، بنابراین ممکن است اولین انتخاب شما برای یک روکش امروزی نباشد.

اگر به ظاهر قدیمی اهمیتی نمی دهید و می توانید سایبان خود را به درستی ذخیره کنید، برزنت متریال خوبی برای انتخاب است. این جنس، ضد آب، بادوام و مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

مزایا:

  1. برزنت واقعا قوی است

از برزنت برای ساختن همه چیز از کوله پشتی گرفته تا وسایل قایقرانی استفاده می شود و می توان از آن برای این اهداف استفاده کرد زیرا بسیار مستحکم است. در صورت وزش باد شدید یا حتی اگر شاخه درختی روی آن فرود آید، به راحتی پاره نمی شود.

  1. برزنت کاملاً مقاوم در برابر آب است

در حالی که برزنت، به تنهایی، دقیقا ضد آب نیست، بسیار مقاوم در برابر آب است. به عبارت دیگر، آب به خوبی از روی آن خارج می شود. ممکن است مقداری آب در یک طوفان بارانی واقعاً شدید وارد شود، اما نه در طول بارش متوسط باران. این بدان معناست که می‌توانید زیر سایبان برزنت خود در باران بدون خیس شدن بنشینید.

  1. برزنت ارزان است

برزنت ساخته شده از کتان و گاهی اوقات از کنف، یک ماده بسیار مقرون به صرفه است. قیمت اکثر سایبان های برزنت کمتر از سایبان های فلزی و سایبان های وینیل است.

قیمت چادر مسافرتی

در مجموعه آریا برزنت چادرهای مسافرتی را می توان با با بهترین کیفیت پیدا کرد. این چادر با بدنه برزنتی مقاومت بالایی در برابر قطرات آب و باران دارد. وجود بدنه برزنتی در چادرهای مسافرتی باعث می شود تا در برابر تغییرات دما، آلودگی، رشد باکتری، پوسیدگی یا سایش مقاومت بالایی داشته باشند. چادر برزنتی مسافرتی در مجموعه آریابرزنت با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می باشد. بطور کلی؛ قیمت چادر برزنتی مسافرتی با توجه به نوع و سایز آن (ظرفیت چادر) تعیین می شود. از آنجایی که کیفیت چادرهای برزنتی در مجموعه آریابرزنت بالاست، قیمت مناسب و ارزانی دارند. جهت اطلاع از قیمت این محصول با ارزش و با کیفیت با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

کمپینگ فقط یک فعالیت تابستانی نیست. اگر شما عاشق کمپینگ هستید، دمای پایین و هوای سرد مانعی برای ماجراجویی‌های شما در فضای باز نخواهد بود. تنها چیزی که برای ادامه راه نیاز دارید، ابزار مناسبی مانند یک چادر مسافرتی ضد آب و سرما است.

چادر مسافرتی ضد آب و سرما که گاهی اوقات به آنها چادرهای 4 فصل یا چادرهای تمام فصل گفته می شود، در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.

اگرچه برخی از این چادرهای مسافرتی ضد آب و سرما دارای عایق اضافی هستند، اما بخش عمده ای از کار گرم نگه داشتن شما استفاده از کیسه خواب است. با این اوصاف، چادر مسافرتی ضد آب و سرما متفاوت هستند زیرا بسیاری از آنها می توانند باری از برف را تحمل کنند، ضد آب باشند و در بادهای شدید صاف بمانند.

قیمت چادر مسافرتی ضد آب و سرما

چادر مسافرتی ضد آب و سرما

قیمت چادر مسافرتی ضد آب و سرما بسته به کیفیت و ویژگی‌های آن متفاوت است. چادرهایی که از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند و دارای ضد آب بودن و عایق حرارتی می‌باشند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. این نوع چادرها به دلیل توانایی مقابله با شرایط سخت آب و هوایی مانند بارش باران و یا سرمای شدید، مورد تقاضا قرار می‌گیرند. برای خرید این نوع چادرها بهتر است از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر و معروف استفاده کرد تا بهترین کیفیت و قیمت را دریافت کنیم. آریابرزنت برترین تولیدکننده پارچه های برزنت است که کیفیت محصولات خود را تضمین می کند. از این رو شما می توانید با خیالی راحت محصول مورد نظر خود را بخرید. فقط کافیست با شماره زیر تماس بگیرید.

09126591500

آیا چادرها ضد آب هستند؟

در اینجا به این سوال پاسخ می دهیم که آیا چادرها ضد آب هستند؟

اکثر چادرها این روزها با ادعای ضد آب بودن همراه هستند – اما همه چادرهای “ضد آب” یکسان نیستند. در واقع، برای بحث، هیچ چیز با این همه زیپ و درز نمی تواند 100٪ ضد آب باشد. در عوض، بیشتر چادرها به درجات مختلف در برابر آب مقاوم هستند و تفاوت وجود دارد.

پس آیا چادرها ضد آب هستند؟

رتبه بندی ضد آب

ساده ترین راه برای بررسی سطح مقاومت چادر خود در برابر آب، رتبه بندی ضد آب است که به مقدار سر هیدرواستاتیک (HH) پارچه چادر اشاره دارد. فشاری که آب می‌تواند از پارچه عبور کند را بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند بین 1000 تا 10000 میلی‌متر باشد. 1000میلی متر کمترین درجه ای است که برای مقاوم در برابر آب در نظر گرفته می شود. فراتر از آن، هرچه امتیاز بالاتر باشد، چادر در کاهش نفوذ آب و محافظت از شما در برابر باران بهتر خواهد بود.

پارچه

چادرها اغلب از نایلون و پلی استر، پارچه های سبک و مقرون به صرفه ساخته می شوند که به طور طبیعی ضد آب یا مقاوم در برابر آب نیستند که دو نوع رایج آن وجود دارد: پلی اورتان و سیلیکون.

اولی، پلی اورتان، مقاومت در برابر آب را ارائه می دهد اما می تواند توسط اشعه ماوراء بنفش آسیب ببیند و بنابراین نیاز به استفاده مجدد منظم دارد. علاوه بر این، اگر در یک بارندگی مداوم گرفتار شوید، این پوشش همچنان به آب اجازه می دهد تا پارچه را خیس کند.

از طرف دیگر، سیلیکون یک پوشش مقاوم در برابر آب است که طول عمر بیشتری نسبت به پلی اورتان دارد، بنابراین باید به آن توجه کرد. با این حال، بسیاری از تولید کنندگان از مخلوط هر دو در چادر خود استفاده می کنند.

جالب اینجاست که پارچه چادر برزنتی دارای خاصیت آب گریز طبیعی است و می توان آن را برای تقویت یک پناهگاه بسیار مقاوم در برابر آب استفاده کرد.

در حالی که مقاومت پارچه در برابر آب به محافظت کلی ارائه شده توسط چادر کمک می کند، این تنها عامل نیست. بیایید نگاهی به درزها و دوخت بیندازیم.

درزها

درزها و دوخت هر دو نقطه آسیب پذیری در هر چادری هستند، اما در کنار هم نگه داشتن سرپناه شما، به ویژه در شرایط نامساعد، اهمیت حیاتی دارند. هر بخیه در چادر شما در واقع یک سوراخ کوچک است.  آریابرزنت به عنوان تولیدکننده چادر باکیفیت، به همین دلیل دوخت را به حداقل می‌رساند یا از درزها به همراه دوخت برای از بین بردن نشتی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  چادر نمایشگاهی

اولی، درزهای چسبانده شده، می بینید که سازندگان چادر، نوارهای تخصصی را روی دوخت گرم کرده و ذوب می کنند تا مانند یک سد عمل کند و جلوی ورود آب از بین بخیه ها را بگیرد. به طور مشابه، برخی از تولیدکنندگان درزها را با درزگیر و چسب تخصصی می‌بندند.

روش دوم دو تکه پارچه را از طریق گرما و فشار در حین ساخت به هم متصل می کند و اساساً ساخت یکپارچه بدون هیچ شکاف یا سوراخی را تضمین می کند. به این درزهای جوش داده می گویند. ثالثاً، درزها را می توان به هم دوخت، اما در قسمت بیرونی چادر معکوس کرد تا کمتر در معرض آب قرار گیرند.

بررسی چادر مسافرتی ضد آب و سرما

چادری که ضد آب است، چین های آن را با پلی یورتان پوشانده اند و درزها را چسبانده اند تا از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری شود.  در چادرها همچنین از درجه بندی ضد آب استفاده می کنند تا سطح قابلیت ضد آب بودن آنها را دریابند.

چگونه چک کنیم که چادر شما ضد آب است؟

برای این کار شما می توانید چادر خود را به حیاط منزل خود ببرید. سپس چادر خود را باز کنید، لوله شلنگ را بیرون بیاورید و درزها را کاملاً خیس کنید. و سپس قسمت های زیر چادر خود را بررسی کنید:

  • درزها

بررسی کنید که آیا آب می تواند به جایی که پارچه چادر به هم دوخته شده است وارد شود. از داخل چادر باید بتوانید متوجه شوید که دوخت ضد آب است یا خیر. فراموش نکنید که ضامن ها را نیز بررسی کنید. آنها نیز باید به درستی مهر و موم شوند، در غیر این صورت ممکن است نفوذ آب وجود داشته باشد.

  • جوانب

درها مناطق مشکل ساز بالقوه هستند و اگر باز بماند اجازه ورود آب را می دهند. یک چادر با طراحی خوب باید بتواند آب را از پارچه دور نگه دارد.

  • سر هیدرواستاتیک

HH یا سر هیدرواستاتیک میزان ضد آب بودن پارچه چادر شما را اندازه گیری می کند. در حالی که چادرهای پایه تنها دارای 2000 میلی متر HH هستند و برای استفاده در شرایط آب و هوایی معمولی تا خفیف مناسب هستند، آنها در هنگام بارندگی شدید عملکرد خوبی نخواهند داشت. حتی با چادرهایی که HH بالاتری دارند، اگر درزها به خوبی چسبانده نشده باشند، باز هم نشتی وجود خواهد داشت.

  • دوخت

هر بخیه در اصل یک سوراخ است. بخیه ها را به دقت بررسی کنید. طرح های چادر با کیفیت خوب اقداماتی مانند همپوشانی مواد و کاهش میزان دوخت را برای کاهش منابع احتمالی نشتی انجام می دهند.

 انواع چادر مسافرتی برزنتی

برای انتخاب خرید چادر مسافرتی برزنتی مهم است که انواع آنرا بشناسید زیرا هر کدام از آنها برای انواع خاصی از کمپینگ مناسب هستند. برای مثال برخی از چادرها می توانند در برابر آب و هوای بد بهتر مقاومت کنند یا چادرهایی که فضای داخلی بیشتری برای خانواده های پرجمعیت دارند.در این مقاله به معرفی 4 مدل از آنها می پردازیم.

  1. چادر مسافرتی برزنتی گنبدی

چادرهای گنبدی یکی از معمول ترین و قدیمی ترین انواع چادرهای مسافرتی و مناسب استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی هستند. چادر مسافرتی بزرنتی از دو تیر تشکیل شده است که برای ساختن ساختار چادر از روی یکدیگر عبور می کنند. انتهای تیرک ها به کف چادر می رسد. تنظیم آنها آنها بسیار آسان و سریع بوده و لایه ی بالایی ضد آب می باشد. چادر مسافرتی برزنتی تولید شده توسط گروه تولیدی آریا برزنت از مواد درجه یک ساخته شده است و همچنین ضد آب میباشد و در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.

شکل گنبدی چادر به این معنی است که باد می تواند به راحتی روی چادر حرکت کند. آب نیز به جای جمع شدن در بالای چادر از چادر می ریزد، بنابراین چادرهای گنبدی برای آب و هوای بد عالی هستند. چادرهای گنبدی در همه اندازه ها ساخته می شوند اما سایزهای بزرگ در آب و هوای بد عملکرد ضعیف تری دارند. نقطه ضعف شکل گنبد این است که دیوارها منحنی هستند. بنابراین ارتفاع سقف در بسیاری از قسمت های چادر کم خواهد بود.

مزیت ها:

  • مستقل
  • راه اندازی آسان
  • فقط دو قطب
  • در باد و باران خوب است
  • اندازه های زیادی
  • تک لایه یا دو لایه
  • معایب:
  • فضای داخلی محدود
  • اندازه های بزرگتر در آب و هوای بد خوب نیستند
  • دهلیز ندارد یا کوچک

چادر مسافرتی برزنتی

 

نمونه هایی از چادر مسافرتی برزنتی
  1. چادر مسافرتی برزنتی ساده A-Frame یا Ridge

ساختار چادرهای مسافرتی بزرنتی ساده شامل حداقل دو دیرک برای پشتیبانی از جلو و پشت چادر است. این تیرک ها اغلب توسط یک میله مرکزی به هم متصل می شوند. طراحی این چادرها به گونه ایست که دیوارها اریب می باشند.

چادر مسافرتی برزنتی

مزیت ها:

  • فوق سبک
  • می توانید از میله های راهپیمایی برای نصب استفاده کنید
  • معایب:
  • مستقل نیست
  • نصب سخت
  • دیوارهای کج
  • فضای سر محدود
  1. چادر مسافرتی برزنتی هرمی

این چادرهای ساده از یک ستون در مرکز تشکیل شده است. پارچه چادر (یا برزنت) از روی تیرک می رود و در گوشه ها به بیرون چیده می شود. مزیت داشتن تنها یک تیرک این است که چادر بسیار سبک می شود. برخی از چادرهای هرمی را حتی می توان با میله های کوهنوردی نصب کرد.

با این حال، خارج از جامعه کوله گردی، چادرهای هرمی اصلاً محبوب نیستند. قطب مرکزی فضای خواب نامناسبی را ایجاد می کند. دیوارها بسیار شیب دار هستند، بنابراین فضای داخلی محدود است. آنها همچنین بسیار ناپایدار هستند و اغلب به تعداد زیادی از طناب برای اتصال به زمین نیاز دارند.

مزیت ها:

  • سبک وزن
  • معایب:
  • ناپایدار
  • میله در وسط چادر
  • دیوارهای چادر کج
  • فضای داخلی بسیار محدود
چادر مسافرتی برزنتی
نمونه هایی از چادر مسافرتی برزنتی
  1. چادر مسافرتی برزنتی ژئودزیک (Geodesic)

چادرهای ژئودزیک از چندین دیرک تشکیل شده اند که روی یکدیگر همپوشانی دارند. ساختار چادر روی هم یک ساختار بسیار پایدار ایجاد می کند. چادرهای ژئودزیک معمولاً به شکل گرد هستند زیرا به باران، باد و برف اجازه می دهد تا از روی چادر عبور کند. و همین موضوع این چادر مسافرتی برزنتی را تبدیل به بهترین گزینه در زمستان و آب و هوای بد می کند. با این حال، اشکال دیگری از چادرهای ژئودزیک نیز وجود دارد.

تنها نقطه ضعف واقعی چادر مسافرتی برزنتی ژئودزیکی این است که نصب آنها سخت است. به راحتی می توان گیج شد که دیرک های متقاطع کجا می روند.

مزیت ها:

  • مستقل
  • بسیار محکم
  • آب و هوای بسیار بد را تحمل می کند
  • مناسب برای کمپینگ زمستانی
  • معایب:
  • انواع متفاوتی ندارد
  • گران بودن
  • نصب مشکل

ویژگی های یک چادر مسافرتی برزنتی خوب

یک چادر مسافرتی برزنتی باید قابل استفاده در مسافرت های کوتاه و بلند مدت بوده و دارای رنگ و ظاهری جذاب باشد . بدنه این نوع از چادر ها ضد آب بوده و از دوام قابل توجهی در برابر آسیب دیدگی برخوردار می باشد  تا مناسب برای استفاده در روز های بارانی باشد. به این منظور جنس پارچه این چادر ها از پارچه شمعی برزنتی تهیه شده است که از طول عمر بالایی برخوردار است .

اما نحوه مراقبت ما نیز بر طول عمر یک چادر مسافرتی برزنتی موثر بوده و می بایست از برخورد اشیاء نوک تیز و یا گرم به بدنه آن جلوگیری نمود .البته سازه ها ، اتصالات و حتی کیفیت دوخت آن نیز باید مقاومت مطلوبی برخوردار باشد. جنس اسکلت یک چادر مسافرتی برزنتی خوب از فایبرگلاس با کیفیت می باشد که تحمل بالایی در برابر باد های شدید داشته و دچار شکستگی و تغییر شکل نخواهد شد .

به منظور سهولت در استفاده از این نوع چادر ها درب و پنجره هایی که با توری پوشش داده شده اند تعبیه شده است  تا از ورود حشرات به داخل جلو گیری شود .یکی دیگر از نقش های مهم این پنجره ها علاوه بر افزایش روشنایی داخل چادر مسافرتی برزنتی ، انجام عمل تهویه هوا به بهترین شکل ممکن می باشد.

چادر مسافرتی برزنتی

تصاویری از چادر مسافرتی برزنتی

خرید چادر مسافرتی برزنتی

در کنار چادر مسافرتی برزنتی معمولا یک ساک با دوام و محکم برای حمل و نقل راحت تر این نوع از چادر های مسافرتی درنظر گرفته شده است .برای تهیه این محصول می توانید به صورت اینترنتی اقدام نموده و آن را با قیمتی مناسب از سایت آریا برزنت خریداری نمایید. کافیست با شماره زیر تماس بگیرید.

09126591500

پارچه های بزرنتی مناسب چادر

امروزه پارچه های برزنتی کاربرد های بسیاری از جمله ساخت انواع  چادر های مسافرتی ، روکش دستگاه های صنعتی ، انواع سایبان مغازه و فروشگاه و … کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید:  چادر نظامی اسکلتی

به همین دلیل انواع مختلفی از این پارچه ها در بازار موجود میباشد که نوعی از آن که برای چادر مسافرتی برزنتی طراحی شده است که از ضخامت و کیفیت بالایی برخوردار میباشد.

این نوع از پارچه های برزنتی در برابر نور خورشید و رطوبت هوا مقاوت بالایی دارند. از این رو در آب و هوای مختلف بسیار کاربردی هستند . ضخامت این نوع پارچه همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های مهم پارچه چادر مسافرتی است زیرا باید در سرما و گرما محیط بیرون ، فضایی گرم در داخل چادر ایجاد کند.

قیمت چادر مسافرتی برزنتی

 عوامل متعددی بر روی قیمت چادر مسافرتی برزنتی اثر گذار می‌باشد که مهمترین آن نوع و جنس پارچه به کار رفته در ساخت آن می‌باشد. پارچه های برزنتی متفاوتی در بازار موجود است که بعضی بی کیفیت و بعضی کیفیت عالی همراه با ضخامت قابل قبول هستند. هر چه پارچه به کار رفته ضخیم تر و باکیفیت تر باشد قیمت چادر بیشتر خواهد شد.

البته ویژگی های دیگری نظیر ضد حریق و یا ضد رطوبت بودن پارچه نیز از مهمترین عواملی است که یک پارچه با کیفیت آنرا دارا است. یکی دیگر از فاکتور هایی که در قیمت چادر مسافرتی برزنتی اثر گذار می‌با‌شد. کیفیت دوخت و نخ به کار رفته در دوخت چادر است . اگر جنس نخ و یا کیفیت دوخت پایین باشد ، چادر نخ کش شده و درز ها باز میشوند.

اسکلت بدنه چادر نیز باید از جنس کاملا منعطف و مقاوم باشد. هر چقدر کیفیت این اسکلت بیشتر باشد قیمت چادر بیشتر خواهد شد البته در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که اسکلت بندی چادر مستحکم باشد زیرا اگر نوع اتصالات و بدنه ضعیف باشد شاید قیمت محصول کمتر شود اما در زمان استفاده مقاوم در برابر باد های شدید نخواهد بود.

لوازم مهم در زمان کمپینگ

اگر قصد طبیعت گردی و کمپینگ در کوهستان و یا جنگل را دارید . قطعا نیاز به یک سری لوازم ضروری خواهید داشت . که از قبل باید تهیه شده باشند.

در سفرهای طبیعت گردی شما کاملاً وابسته به همین ملزومات از قبل تهیه شده هستید. بنابراین اگر وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی را از قبل تدارک ندیده باشید سفر شما چندان راحت نخواهد بود.

یکی از مهمترین لوازمی که باید در طبیعت گردی همراه داشته باشید چادر مسافرتی برزنتی است البته لوازم دیگری همچون لباس و کفش مناسب ، یک کوله پشتی جادار ، کیسه خواب ، لوازم گرمایشی و روشنایی ، گاز و… نیز باید همراه داشته باشید.

چادر مسافرتی برزنتی

 

نحوه نصب چادر برزنتی

چادر مسافرتی برزنتی در چند سال گذشته به دلیل استحکام، اندازه و راحتی که دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که چادرهای برزنتی، برای مقاومت در برابر هر نوع آب و هوایی طراحی شده اند، از بهترین جنس پارچه برزنت ساخته می شوند. چادر بزرنتی که بیشتر برای شکارچیان، گلمپینگ و کمپینگ بسیار بادوام است، معمولاً کمی سنگین‌تر از سایر انواع چادر است و نصب آن کمی پیچیده‌تر است. در ادامه مروری گام به گام برای راه اندازی و نحوه نصب چادر برزنتی شما آورده شده است.

  1. سنگ‌ها و چوب‌ها را در محل نصب چادر برزنتی خود جمع کنید.
  2. جهت چادر را تعیین کنید. چادر خود را طوری برپا کنید که بادهای غالب، جرقه ها و خاکستر آتش شما را از چادر دور کند. جرقه های آتش که روی سقف چادر فرود می آیند، می توانند سوراخ هایی در سقف چادر شما وجود بیاورند و خاکستر باعث کثیف شدن چادر شما می شود.
  3. کف چادر برزنتی را روی زمینی که قرار است چادر قرار گیرد بگذارید. با استفاده از کفی زیر، چادر شما در حین نصب و برداشتن تمیزتر می ماند. همچنین می توانید یک فرش ارزان قیمت داشته باشید که مانند چادر تا می شود و می توانید روی زمین بگذارید. سپس چادر برزنتی را روی فرش قرار دهید زیرا گاهی اوقات چادر ممکن است از یک زمین خاکی کثیف شود.
  4. زاویه ها و قاب چادر را روی زمین در محل مناسب برای راه اندازی قرار دهید. ابتدا میله هایی که سه راهی دارند را روبروی یکدیگر قرار دهید، در نهایت نر و مادگی میله ها را بهم متصل کنید. سپس میله های یک متری را به یک از سه راهی ها وصل کنید و کتیبه کار را تکمیل کنید.
  5. با نصب پایه ها در یک طرف چارچوب چادر، کمی ارتفاع خواهد داشت تا بتوانید به راحتی چادر را روی رج بپوشانید. اگر چادر برزنتی شما دارای خط برآمدگی بلندی است، بهتر است در ابتدا پایه ها را نصب نکنید زیرا وقتی پایه ها در یک طرف قرار می گیرند، خط برآمدگی برای پوشاندن چادر روی رج خیلی بلند است.
  6. تمام زیپ های در را باز کنید تا از فشار بر روی زیپ جلوگیری کنید.
  7. چادر را روی قاب بپوشانید. دیواره های کناری را به سمت داخل سقف تا کنید تا دیواره های کناری از سطح زمین فاصله نگیرد.
  8. در شرایط وزش باد، طناب های برآمدگی چادر را به دریچه های انتهای سقف چادر محکم کنید.
  9. پایه ها را نصب کنید
  10. چادر خود را با قاب تنظیم کنید. چادر خود را محکم نکشید وگرنه درزها و زیپ درها را ضعیف می کنید. اگر چادر خیلی تنگ است، در صورت لزوم باید تیرهای قاب یا طول چادر خود را کاهش دهید. چادر برزنتی باید روی قاب محکم باشد، اما به هیچ گونه فشاری نیاز نداشته باشد تا چادر متناسب با چارچوب باشد.

برای خرید انواع چادر برزنتی می توانید با مشاورین آریا برزنت تماس بگیرید.

نکات نصب چادر برزنتی

  • در طول عمر چادر برزنتی، ممکن است چادر شما کمی کوچکتر شود. بنابراین باید به طور دوره ای قاب را کوتاه کنید.
  • اگر زیپ در چادر برزنتی شما سفت است، برای کاهش فشار روی زیپ، باید تیرها را کوتاه کنید.
  • من برخی از شکارچیان را دیده ام که پارچه های خاکشیر خود را به بیرون چادر برزنتی می زنند و برای آب بندی بهتر هوا روی آن خاک می ریزند. توصیه نمیشود. کثیفی باعث کثیف شدن پارچه خاکستری می شود. علاوه بر این، اگر باران یا برف ببارد، گل و لای خواهید داشت که تمیز کردن پارچه خاکشیر را بسیار دشوار می کند. به یاد داشته باشید، اگر هنگام پایین آوردن چادر برزنتی، یک پارچه خاکستری دارید، وقتی آن را بغلتانید، یک چادر کثیف خواهید داشت.
  • پایه ها و طناب ها و کشنده ها را نصب کنید. میله ها باید با زاویه 45 درجه دور از چادر به داخل رانده شوند. طناب‌های گای تقریباً در همان زاویه سقف چادر هستند. اگر در منطقه ای با باد شدید هستم، طناب های مردم را به درختان، کنده ها یا کنده ها می بندم. روش دیگر این است که دو طناب/پایه برای هر گوشه لبه لبه داشته باشید.

روش‌های برپایی و جمع کردن چادر به تمیز نگه داشتن چادر برزنتی شما برای سال‌ها کمک می کند.

نکات جمع کردن چادر:

  1. زیپ های در را باز کنید
  2. داخل چادر خود را تمیز نگه دارید.
  3. با استفاده از یک پارچه یا حوله، قسمت های داخلی و خارجی چادر را تمیز کنید. وقتی چادر خود را، کثیف تا کنید، داخل چادر کثیف می شود.
  4. دیوارهای چادر خود را به سمت داخل چادر برزنتی تا کنید. همیشه هنگام پایین آوردن چادر یا تا کردن چادر برای نگهداری، قسمت های داخلی چادر را نگه دارید. بیرون چادر شما همیشه خاک، گرد و غبار، شاخه درخت و … روی آن است. اگر قسمت های بیرونی برزنت شما به داخل چادر برخورد کند، قسمت داخلی چادر شما نیز کثیف می شود.

 

سوالات متداول در رابطه با چادر مسافرتی برزنتی

چگونه از کیفیت چادر مسافرتی برزنتی مطمئن شویم؟

تمامی چادر مسافرتی برزنتی  تولید شده توسط گروه تولیدی آریا برزنت از بهترین متریال ساخته شده اند و دارای بالاترین کیفیت میباشند.

آیا امکان ثبت سفارش به صورت اینترنتی وجود دارد؟

بله میتوانید هرکدام از محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سفارش دهید.

آیا امکان سفارش انواع چادر مسافرتی برزنتی وجود دارد؟

بله . تمامی چادر مسافرتی برزنتی ها در انواع مختلف ساخته میشوند و شما میتوانید محصول مورد نظر را پس از مشاوره با کارشناسان ما دریافت نمایید.

از چه متریالی برای تولید چادر مسافرتی برزنتی استفاده شده است؟

برای تولید انواع  چادر مسافرتی برزنتی از بهترین مواد اولیه استفاده شده است و شما میتوانید با خیال راحت از کیفیت محصول ، چادر مسافرتی برزنتی مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *