راهنمای انتخاب بهترین چادر مسافرتی

بهترین چادر مسافرتی

راهنمای انتخاب بهترین چادر مسافرتی

ویژگی های بهترین چادر مسافرتی

چادر مسافرتی یکی از وسایل گردشگری است که همراه داشتن آن بسیار ضروری است. هنگام انتخاب بهترین چادر مسافرتی باید به چند نکته توجه کرد. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید؛ از آنجایی که نمی توانید محصول را از نزدیک ببینید، به مواردی که در ادامه به آن اشاره کردیم، توجه کنید.

سایز و اندازه

اولین فاکتوری که در هنگام خرید بهترین چادر برای سفر در فضای باز و پیاده روی باید در نظر گرفت اندازه چادر است. منظور از اندازه این است که محاسبه کنید چند نفر در آنجا حضور خواهند داشت یا اندازه آن برای جا دادن وسایل شما چقدر است. اگر مقصد شما کویر یا مناطق دور افتاده است، ممکن است بخواهید از چادرهایی با تجهیزات بیشتر برای پخت و پز استفاده کنید.
یک قانون کلی برای خرید بهترین چادر مسافرتی این است که همیشه یک سایز بزرگتر از یک نفر انتخاب و خریداری کنید. چادرها انواع و اقسام مختلفی دارند اما پرکاربردترین آنها چادرهای تخت یا ژئودزیک یا گنبدی است.
با این حال، چادرهای تونلی معمولاً اندازه کوچکی دارند، بنابراین ایستادن در آنها به معنای از دست دادن تعادل شما است. یک چادر مسافرتی مجهز دارای محفظه های داخلی، عایق رطوبتی و پوشش ضد آب است، اما با وجود تنوع در انواع و شکل چادرهای مسافرتی، باید نوع فعالیت خود و جایی که قصد برپایی چادر را دارید برنامه ریزی کنید
.

وزن

جدا از اندازه چادر باید وزن آن را هم در نظر بگیرید. حمل چادر در فاصله های طولانی بسیار مهم است. چادرهای کمپینگ معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که بسیار سبک باشند، اما برخی از آنها سنگین تر از بقیه هستند.
چادرهای کمپینگ ارزان معمولا سنگین هستند. پس فراموش نکنید اگر با چادر سفر می کنید، باید از کیسه خواب و تشک مخصوص استفاده کنید. البته این دو مورد می توانند در حین حمل و نقل کمی به وزن چادر اضافه کنند.

توجه به آب و هوا

نکته سوم هنگام خرید بهترین چادر مسافرتی مربوط به جایی است که در حال سفر یا کمپینگ هستید. مقاومت در برابر آب و هوا در شرایط خشک و مرطوب یکی از نکات کلیدی هنگام خرید بهترین جنس چادر مسافرتی است.
باز هم به یاد داشته باشید که هر چه مواد چادر ضخیم تر و محکم تر باشد، سنگین تر خواهد بود. اگر فکر می کنید شرایط آب و هوایی بدی برای سفر شما وجود خواهد داشت، از استفاده از مدلی که سطح صافی دارد و آب زیادی جذب می کند خودداری کنید.
به طور کلی چادرهای ژئودزیک یا چادرهای گنبدی در آب و هوای بد بسیار بادوام هستند زیرا می توانند بادهای شدید را تحمل کنند و سقف قوسی شکل اجازه باریدن باران را می دهد و آب را روی سقف نگه نمی دارد.
چادرهایی که از طناب و تیرک بیشتری برای قرار گرفتن روی زمین استفاده می کنند به دلیل استحکام و ساختار مستحکم بیشتر توصیه می شود. البته چادرهای گنبدی نیز فضای داخلی بیشتری را ارائه می دهند. در کنار این موارد باید به طبقه بندی فصلی چادرها نیز توجه کرد.

بیشتر بخوانید:  نگهداری و مراقبت از پارچه برزنتی: چگونه آنها را نو نگه دارید

چادر تابستانی یا دو فصل

این چادر دو فصلی برای آب و هوای شرجی و گرمسیری مناسب است. زیرا توری استفاده شده در این چادرها باعث گردش هوا شده و از ورود حشرات به داخل چادر جلوگیری می کند. اکثر چادرهای کوله گردی سبک متعلق به گروه چادرهای دوفصل هستند.

چادر سه فصل

چادرهای سه فصل ساختار کمی پایدارتر دارند. این چادرها عمدتاً در تابستان و اوایل بهار یا اواخر پاییز که احتمال بارندگی وجود دارد استفاده می شود.
در طراحی این سقف ها تلاش شد تا تعادلی بین تهویه مطبوع، مقاومت در برابر عوامل محیطی و حفظ حرارت ایجاد شود. بیشتر چادرهای موجود در بازار جزء چادرهای 3 فصل هستند و طیف وسیعی از چادرها را در اختیار شما قرار می دهند.

چادر چهار فصل

چادرهای چهار فصل یا زمستانی بسیار ضخیم تر و بادوام تر هستند و برای آب و هوای معتدل سرد و ارتفاعات سردتر و برفی طراحی شده اند. به دلیل وزن زیاد، قابل استفاده برای تمامی افراد نمی باشد.

چادر مسافرتی برزنتی

نحوه بستن و برپایی چادر مسافرتی

نکته چهارم هنگام خرید بهترین چادر مسافرتی به مونتاژ و نحوه چیدمان چادر مربوط می شود. روش نصب چادر برای این موضوع به دو قسمت اصلی و مستقل تقسیم می شود.
چادر گنبدی چادری مستقل است که برای ایستادن نیازی به بند ندارد. چادر گنبدی معمولاً وزن سبکی دارد و در برابر بادهای شدید می تواند پایداری لازم را از دست بدهد که در این صورت می توانید با قرار دادن اجسام بسیار سنگین از تکان خوردن و حرکت آن جلوگیری کنید.
چادرهای مستقل سریع کنار هم قرار می گیرند یکی دیگر از نکات مفید و کاربردی استفاده از چادرهای مستقل عدم اتکا به میخ و چوب هایی است که برای بالا بردن چادر در زمین های سخت و خشک استفاده می شود.
مدل‌های تونل عمومی یا مثلثی شکل یا کابین‌های Vمانند، باید با طناب‌هایی با میخ‌ها یا چوب‌هایی که در زمین فرو می‌روند به هم متصل شوند تا پایداری خود را حفظ کنند.
حتی اگر به زمینی سخت برخورد کردید و نمی توانید چوب یا میخ را به زمین بکوبید، می توانید طناب چادر را به درختان یا اشیاء دیگر ببندید، اما این ممکن است برای شما دردسر زیادی ایجاد کند. چادرهای وابسته سبک تر هستند زیرا تیرک های کمتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  مقایسه پارچه پی وی سی با برزنت

قابلیت ها

آخرین چیزی که در هنگام انتخاب بهترین چادر مسافرتی باید به آن توجه کرد، قابلیت های چادر مسافرتی است. چندین عنصر وجود دارد که چادر مسافرتی را کاربردی تر می کند:
فضای داخلی برای وسایل شخصی، استفاده از پنجره، تعداد در، توری و پشه بند برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل چادر و جنس بدنه چادر. ، و … این چند نکته است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.
جنس و نوع دوخت چادر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پارچه های ضخیم مقاومت بیشتری دارند. به طور کلی در چادرهای دو لایه از یک لایه پارچه نخی برای جریان هوا در داخل چادر و یک پوشش بیرونی ضد آب استفاده می شود.

چادرهای موجود در بازار دو لایه هستند و نسبت به برخی از مدل های فعلی وزن بیشتری دارند. یکی دیگر از مزایای چادرهای دو نفره در فصل گرما این است که می توانید درب سقف را باز کنید و از هوا و منظره آسمان لذت ببرید.
فضای داخلی چادر برای نگهداری وسایل شخصی بسیار مفید و مناسب است و یافتن وسایل را آسان می کند. حلقه های سقف در برخی از چادرها یکی دیگر از ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد چراغ هایی را برای روشن شدن فضای داخلی چادر نصب کنید. این قابلیت برای مشاهده و یافتن وسایل شخصی شما در تاریکی بسیار مفید و کاربردی است.

نکات پایانی بهترین چادر مسافرتی

همچنین به یاد داشته باشید که قبل از سفر چادر خود را در خانه چک کرده و برپا کنید و مطمئن شوید که چگونه آن را بسته بندی و برپا کنید. این سوال به ویژه در خریدهای اینترنتی اهمیت دارد که در صورت مشاهده هر گونه نقص یا مشکل می توانید آن را به فروشنده خود بازگردانید. آریا برزنت یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و معتبر است که انواع چادر برزنتی مسافرتی را در اختیار شما قرار داده است. بنابراین شما می توانید با شماره گیری راه های ارتباطی با مشاورین فروش آریا برزنت خریدی مطمئن را تجربه کنید. هم چنین می توانید سوالات و نظرات خود را درباره بهترین چادر مسافرتی با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *