کاور لیفتراک

کاور لیفتراک

با گذشت زمان ، ماشینالات صنعتی دست خوش تغییرات بسیاری شدند . با پیچیده تر شدن و گران تر شدن ابزارالات صنعتی موضوع مهمی تحت عنوان نگهداری و حفاظت از آنها جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه های جانبی مطرح شد. یکی از این ماشینالات صنعتی پرکابرد ، لیفتراک می‌باشد که جهت حفاظت بیشتر از اپراتور و خود آن ، از روکش لیفتراک استفاده می‌شود. کاور لیفتراک باید بسیار مقاوم و بادوام باشد.

قیمت کاور لیفتراک

عوامل مختلفی در قیمت کاور لیفتراک دخیل می‌باشد که از جمله آنها به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت و ضخامت روکش اشاره نمود. هر چقدر میزان شفافیت روکش بیشتر باشد به طبع در قیمت آن اثر خواهد گذاشت.

از دیگر عوامل مهم که در قیمت می‌تواند اثر گذار باشد ، نوع و کیفیت دوخت کاور می‌باشد که هر چقدر با الیاف محکمتر و با دقت تر دوخته شود ، در قیمت نهایی تاثیر گذار است. در نهایت عاملی که قیمت روکش لیفتراک را تعیین میکند، نحوه بسته شدن درب ورودی است که به صورت زیپی و یا مگنتی باشد. برای دریافت مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید.

حفاظت از ماشینالات صنعتی

در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به صورت کامل به بررسی یک روکش لیفتراک مناسب و با دوام بپردازیم ، که این روکش باید دارای چه ویژگی هایی باشد. قبل از هر چیزی بیاید نگاهی کلی به انواع مختلف روکش های لیفتراک بی اندازیم پس با ما همراه باشید.

انواع روکش لیفتراک

روکش های لیفتراک را می‌توان با توجه به نوع دوخت ، نحوه نصب بر روی لیفتراک ، ابعاد آن و از همه مهم تر مواد ساخته شده در آن دسته بندی کرد . در واقع مهمترین رکنی که در کیفیت یک کاور لیفتراک عالی دخیل است ، همین مواد اولیه به کار رفته در روکش می‌باشد.

از انواع دیگر روکش لیفتراک ، نحوه بسته شدن درب های ورودی کاور است ، که به وسیله آهن ربا یا زیپ های پلاستیکی بسته می‌شود و باعث کاهش اثر بخشی باد و دمای هوای بیرون می گردد. از این رو در مصرف انرژی نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

کاور لیفتراک باید از پارچه های با دوام و مقاوم ساخته شود به طوری که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. روکش های لیفتراک معمولا از برزنت یا طلق های مقاوم ساخته میشوند تا در زمانی که از این ماشین آلات استفاده نمیشود این روکش ها از آنها در برابر نفوذ گرد و غبار و یا آسیب ها محافظت کنند.

روکش لیفتراک
روکش لیفتراک
نمونه هایی از روکش لیفتراک

اهمیت استفاده از کاور لیفتراک

بکارگیری از این روکش برای لیفتراک مزایای بسیاری دارد که مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشد:

  • محافظت اپراتور لیفتراک از گرما و سرما در محیط بیرونی
  • جلوگیری از ورود گرد و قبار به داخل کابین اپراتور
  • محافظت بیشتر از اپراتور در برابر اجسام خارجی و یا اجسامی که ممکن است به سمت راننده پرتاب شوند
  • کاهش اثر بخشی نور خورشید به لوازم داخلی کابین و اپراتور
  • جلوگیری از ورود باد و باران به داخل کابین و محافظت بیشتر از لیفتراک در محیط های بیرونی
  • افزایش چشمگیر بهره وری و سرعت در پروژه ها

کاربرد روکش لیفتراک

لیفتراک و دیگر ماشین آلات صنعتی در طی زمان دچار فرسودگی و اصطحلاک می شوند. یکی از راه های حفاظت از این ماشین آلات و افزایش عمر مفید آنها استفاده از کاور لیفتراک می باشد.

این روکش ها مقاوم بوده و با ضخامت مناسبی تهیه می شوند تا مانع از نفوذ خاک و دیگر ذرات شود. علاوه بر این جلوگیری از تابش مستقیم خورشید و کثیف شدن لیفتراک در محیط های نامناسب ازدیگر دلایل محبوبیت کاورها در بین کارفرمایان است.

جنس روکش لیفتراک

روکش لیفتراک غالبا از پارچه های برزنت تهیه می گردد؛ در نتیجه محکم، انعطاف پذیر، ضدآب و اغلب از پلی استر پوشیده شده با پلی اورتان یا از پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن ساخته شده است.

پارچه های برزنتی پلی استر و پی وی سی به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و آب و دوام بالا از جمله پارچه های بسیار مناسب برای تهیه کاورها هستند. مناسب ترین نوع روکش لیفتراک ، از جنس طلق شفاف پی وی سی نرم می باشد که بهترین و شفاف ترین شرایط دید را در حین کار با دستگاه برای اپراتور ایجاد می‌کند.

همانطور که گفته شد پارچه روکش لیفتراک از جنسی مقاوم و ضدآب می باشد بدین ترتیب دستگاه از صدمات حاصل از باران مصون می ماند. از این پارچه های برزنتی همچنین در تهیه کاور دستگاه های صنعتی دیگر  نیز استفاده میگردد.

بیشتر بخوانید:  چادر خاور
روکش لیفتراک
روکش لیفتراک
نمونه های از روکش لیفتراک

روکش دستگاه صنعتی

با توجه به هزینه های گزاف خرید و تعمیرات ابزارآلات سنگین صنعتی، پرداخت هزینه ای اندک در ابتدا، برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بعدی، امری معقول است. که لیفتراک یکی از این ماشینالات صنعتی به شمار میرود که نیاز به کاور لیفتراک مناسب است.

روکش دستگاه صنعتی برای محافظت از ابزارآلات صنعتی و دستگاه های حساس در حین حمل و نقل و نگهداری در انبار یا محیط کارگاهی استفاده می شود. در این میان برزنت PP و PVC بهترین پارچه ها هستند.

روکش دستگاه صنعتی برزنتی برای پوشش و محافظت از اشیاء و مواد موجود در فضای باز، برای صنایع و کشاورزی ایده آل می باشد. این کاورهای برزنتی 100% ضد آب بوده و به دلیل داشتن حلقه های محکم جهت بستن اشیا برای محافظت از بار در وسایل نقلیه و تریلرها نیز مناسب هستند.

روکش دستگاه صنعتی، از برزنت با مقاومت بالا در برابر پارگی، با کیفیت بالا و پایداری بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و نسوز ساخته می شود. این ویژگی ها عمر طولانی و مفید روکش دستگاه صنعتی را تضمین می کند.

5 تفاوت روکش دستگاه صنعتی PP و  PVC

  • PP 100% قابل بازیافت است و می توان به طور مستقیم به گرانول همراه با پوشش آن بازیافت کرد تا از دفن زباله و سوختگی جلوگیری شود. اما PVC با برنامه های بازیافت هماهنگی چندانی ندارد.
  • -40٪ وزن کمتر از PVC، حمل و نقل و استقرار آن را آسان می کند.
  • در دمای پایین کار می کند و مانند PVC ترک نمی خورد. که برای روکش لیفتراک مناسب تر است
  • -PP تحمل درجه حرارت های بالاتری نسبت به PVC را دارد.
  • -PP نسبت به PVC مقاومت در برابر سایش خوبی دارد و عایق حرارتی و الکتریکی خوبی است.

انواع مختلف روکش لیفتراک

روکش لیفتراک برای کمک به محافظت از لیفتراک در برابر آب و هوای نامناسب، سایش و آسیب‌های روزمره و موارد دیگر طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از روکش‌ها وجود دارد که می توانید برای محافظت از لیفتراک خود خریداری کنید، از جمله روکش لیفتراک برای صندلی و روکش لیفتراک برای چنگال. این روکش ها در طیف وسیعی از مواد از جمله پارچه نایلونی، پلاستیک، وینیل و غیره موجود هستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این پوشش‌های لیفتراک بیندازیم.

روکش لیفتراک برای صندلی‌ها

روکش لیفتراک برای صندلی دقیقا همان چیزی است که شما فکر می کنید، پوششی که برای محافظت از صندلی لیفتراک شما استفاده می شود. در حالی که اکثر اجزای لیفتراک سهم خود را از شرایط سخت می بینند، مهم است که به صندلی‌های لیفتراک خود توجه کنید زیرا این جزء اصلی مسئول راحتی اپراتور شما است. با گذشت زمان، صندلی‌هایی که خیس شده‌اند یا زیر نور آفتاب مانده‌اند، ترک می‌خورند و در نهایت نیاز به تعویض دارند.

این آسیب می‌تواند باعث خرابی و هزینه های غیرضروری در هنگام سفارش صندلی جایگزین شود و بودجه بالایی از شما بگیرد. روکش لیفتراک برای صندلی معمولا از پارچه نایلونی یا مواد راحت دیگر ساخته می شود. نصب آنها نیز آسان است. به سادگی روکش را روی صندلی بکشید و آن را با بند محکم کنید تا ثابت شود. این روکش ها می توانند طول عمر صندلی های شما را افزایش دهند و همچنین یک لایه راحت اضافی را برای اپراتور لیفتراک به وجود بیاورند.

روکش لیفتراک برای کابین

محافظت از کابین لیفتراک در برابر چیزهایی مانند گرد و غبار، باران یا سایر آلاینده‌ها می تواند سخت باشد. روکش لیفتراک برای کابین که گاهی اوقات به عنوان پوشش ضد باران لیفتراک نیز شناخته می شود، یک لایه محافظ دیگر به لیفتراک شما اضافه می کند. این روکش ها معمولاً از مواد پلاستیکی یا وینیل ساخته می شوند تا در برابر آب و هوا و سایر تهدیدات مقاومت کنند. آنها بسته به مدل لیفتراک شما در اندازه های مختلف هستند و به طور کلی سریع و آسان نصب می شوند.

بسیاری از روکش های لیفتراک دارای ویژگی های خاصی هستند که می تواند برای عملیات یا محیط های خاص مفید باشد. برای مثال، اگر لیفتراک‌های شما در شرایط مرطوب کارهای زیادی انجام می‌دهند، برخی از روکش‌های کابین دارای سقف‌های گنبدی شکل با کانال‌ها و ناودان‌ها هستند تا آب، ذرات کوچک و زباله‌ها را به سمت پایین منحرف کنند.

بیشتر بخوانید:  چادر نمایشگاهی

پوشش لیفتراک برای چنگال

شاخک لیفتراک پرکاربردترین قطعه است که در استفاده معمولی بیشترین آسیب را دریافت می کند. روکش لیفتراک برای چنگال ها (گاهی اوقات به عنوان “جوراب چنگالی” شناخته می شود) برای کمک به بریدن و محافظت از چنگال ها و بارها در برابر سایش و پارگی در حین جابجایی ایجاد شده است.

روکش لیفتراک معمولاً از یک تار نایلونی بادوام و سنگین ساخته می شوند که به محافظت از بارها در برابر خراش یا آسیب کمک می کند. این روکش‌ها به راحتی نصب می شوند. روکش چنگال لیفتراک برای محافظت از بارهای شما در حین جابجایی بسیار مفید است و به افزایش طول عمر چنگال ها کمک می کند.

اهمیت روکش لیفتراک در ایمنی رانندگان

بیایید به انواع تصادفات مرگبار رانندگان لیفتراک نگاهی بیندازیم. طبق مطالعات انجام شده:

·       42 ٪ از مرگ و میرهای مربوط به لیفتراک به علت واژگونی وسیله نقلیه بر روی راننده یا رهگذر است

·       25 درصد تلفات ناشی از له شدن بین لیفتراک و سطح دیگری است

·       11٪ شامل له شدن بین دو لیفتراک است

·       10 ٪ شامل زیر گرفتن لیفتراک است

·       8 ٪ از مرگ و میرها به این دلیل است که لیفتراک باعث سقوط مواد می شود

·       و 4 ٪ در نتیجه سقوط از سکوی شاخک‌های لیفتراک رخ می دهد.

مطالعات گسترده نشان داده است که در صورتی که راننده آموزش ایمنی مناسبی داشته باشد، می توان از 70 درصد تصادفات مرتبط با لیفتراک جلوگیری کرد. هرگز نباید به یک راننده اجازه کار با لیفتراک داده شود مگر اینکه آموزش مناسبی را گذرانده باشد و دارای گواهینامه کار با ماشین آلات فنی باشد. آموزش راننده می تواند پرهزینه و زمان بر باشد، اما در بسیاری از محیط های کاری اجباری است و از همه مهمتر آموزش می تواند به کاهش تصادفات کمک کند.

روکش لیفتراک ایمنی را بهبود می بخشد زیرا از رانندگان در برابر شرایط آب و هوایی سخت محافظت می‌کند. آنها همچنین به اطمینان از خشک ماندن داخل لیفتراک کمک می کنند، به این معنی که دست های راننده کمتر از روی فرمان و سایر دکمه ها و دستگیره ها لیز می خورند.

هنگام آموزش رانندگان برای استفاده از لیفتراک، ایمنی باید اولویت اصلی باشد. بهترین راه برای افزایش ایمنی، سرمایه گذاری در آموزش با کیفیت و انواع لوازم جانبی مانند روکش لیفتراک است.

 

 

روکش لیفتراک

سوالات متداول در رابطه با روکش لیفتراک

چگونه از کیفیت روکش لیفتراک مطمئن شویم؟

تمامی روکش لیفتراک های تولید شده توسط گروه تولیدی آریا برزنت از بهترین متریال ساخته شده اند و دارای بالاترین کیفیت میباشند.

آیا امکان ثبت سفارش به صورت اینترنتی وجود دارد؟

بله میتوانید هرکدام از محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سفارش دهید.

آیا امکان سفارش انواع روکش لیفتراک وجود دارد؟

بله . تمامی روکش لیفتراک ها در انواع مختلف ساخته میشوند و شما میتوانید محصول مورد نظر را پس از مشاوره با کارشناسان ما دریافت نمایید.

از چه متریالی برای تولید روکش لیفتراک استفاده شده است؟

برای تولید انواع روکش لیفتراک از بهترین مواد اولیه استفاده شده است و شما میتوانید با خیال راحت از کیفیت محصول ، روکش لیفتراک مورد نظر خود را سفارش دهید.

دکل لیفتراک کجاست؟

برای اکثر لیفتراک ها، دکل سمت جلوی لیفتراک و مستقیماً در خط دید اپراتور لیفتراک طراحی شده است. دکل‌های لیفتراک دارای بخش‌های مختلفی هستند که واگن لیفتراک را همراه با شاخک‌ها بالا یا پایین می‌آورند.

کاربرد حفاظ لیفتراک چیست؟

از زمان توسعه لیفتراک‌ها در دهه 1960، حفاظ های سقفی لیفتراک به محافظت از اپراتورها در برابر افتادن بسته‌ها، جعبه ها و مواد بسته‌بندی شده کمک کرده‌اند.

 قوانین مهمی که هنگام کار با لیفتراک باید به خاطر بسپارید چیست؟

 

اگر بار جلوی دید شما را گرفت، به سمت عقب حرکت کنید (به جز شیب های بالا). هنگام رانندگی به سمت راست بمانید، مگر اینکه چیدمان یا شرایط اقتضا کنند. هنگام رانندگی دست ها، پاها، سر و پاهای خود را در داخل لیفتراک نگه دارید. هرگز از لیفتراک برای هل دادن وسایل نقلیه دیگر استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *