مقایسه پارچه پی وی سی با برزنت

مقایسه پارچه پی وی سی با برزنت

مقایسه پارچه پی وی سی با برزنت

یکی از مهم ترین انتخاب ها برای تولید لباس و استفاده از پارچه، تشخیص نوع پارچه است. یک مورد بسیار مهم است و باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. منسوجات انواع مختلفی دارند که هر کدام با مزایا و ویژگی های خود توانسته اند مشتریان را به سمت خود جذب کنند.
دو نوع پارچه اصلی که امروزه مورد قبول و استفاده فعالان صنعت و عموم مردم قرار گرفته است را می توان پارچه برزنت و پارچه پی وی سی نامید. دو نوع پارچه که همیشه با هم رقابت می کنند و به دلیل محبوبیت زیاد هر دو، شاهد بوده ایم که افراد زیادی بین خرید یکی از آنها تردید دارند.

پارچه برزنت بهتر است یا پی وی سی؟

نظر شما چی هست؟ پارچه پی وی سی بهتر است؟ اگر به دنبال اطلاعات مختصری در مورد هر نوع کالا و کاربرد آن هستید، بهتر است با آریا برزنت همراه باشید. 
چرا که سعی داریم مهم ترین ویژگی های هر دو نوع پارچه را ذکر کنیم و اصولاً این دو مورد را به اختصار با هم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام یک با نیاز شما مطابقت دارد.

در پاسخ به سوال فوق ابتدا باید به این نکته توجه کنید که برزنت انواع و اقسام متفاوتی دارد، تنوع این پارچه باعث شده که هر کدام کاربردهای متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل توسط افراد مختلفی تهیه می شود. که به آن نیاز دارد
به همین دلیل است که نمی توان این دو نوع پارچه را با هم مقایسه کرد و در واقع نمی توان گفت کدام بهتر است.

پی وی سی چیست؟

اصولا پارچه پی وی سی یکی از انواع مواد نفتی و پلیمری است، این ماده زمانی به دست می آید که ماده شیمیایی به نام هاردنر با حرارت زیاد ذوب شود. موادی که می توان از آنها برای ساخت اشکال مختلف استفاده کرد.
در صنایع خاصی مانند نساجی متوجه می شویم که پلیمرها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و از آن برای ساخت پارچه پی وی سی استفاده می کنند.
این پارچه ها به دلیل مقاومت بالا بسیار محبوب شده اند. این پارچه ها چروک نمی شوند و همچنین سبک هستند. البته پارچه مذکور عاری از ایراد نیست و یکی از عمده ترین ایرادات آن از نظر مواد که استفاده از آن در برخی مکان ها بسیار خطرناک است را می توان بسیار قابل اشتعال دانست.

بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب بهترین چادر مسافرتی

پارچه برزنتی چیست؟

پارچه برزنتی ساختار خاصی دارد که بیشتر آن از نخ پنبه و قسمت دیگر آن از مواد پلیمری تشکیل شده است. این پارچه دارای مقاومت در برابر نفوذ آب بالایی است و از این نوع پارچه در کارخانه ها و تولیدات استفاده می شود.
یکی از ویژگی های قابل توجه این پارچه ضد اشتعال است که در مقابل پارچه پی وی سی یک ویژگی مثبت است.

نانو ضد آب

مقایسه پارچه برزنت با پی وی سی

اکنون که با پارچه برزنتی و پی وی سی آشنا شدید، دانستن تفاوت بین این دو مهم است. دانستن تفاوت ها به شما در انتخاب بهترین پارچه کمک زیادی می کند.
– مقایسه مواد اولیه
PVC یک پلی وینیل کلراید است که به طور گسترده در محصولات پلاستیکی استفاده می شود. برزنت نخ پنیه یا پلی اتیلن استفاده می شود که استحکام و خواص پلی وینیل را ندارد.
– مقایسه طول عمر
پارچه پی وی سی تا 10 سال یا بیشتر قابل استفاده است، بسته به کاربردهای مختلف، قابلیت محافظت در برابر اشعه UV باعث افزایش طول عمر این پارچه می شود. اما پارچه برزنتی را می توان حدود 1-2 سال استفاده کرد.
– مقایسه کاربرد
پارچه پی وی سی در موارد زیادی استفاده می شود. می توان از آن به عنوان پوشش کامیون، چادر، تهویه، چادر بادی، سقف، پوشش، ساختار غشایی و غیره استفاده کرد. پارچه برزنتی در درجه اول برای پوشاندن وسایل استفاده می شود.
– مقایسه قیمت
پارچه پی وی سی به دلیل ویژگی ها و کارایی های مختلف گرانتر از برزنت است. اما پارچه پی وی سی ارزش خرید و استفاده بیشتر از پارچه برزنتی دارد.

بیشتر بخوانید:  دوخت کاور برزنتی

نتیجه گیری

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، امیدواریم با مطالعه مقالات ذکر شده اطلاعات کاملی در مورد مقایسه پارچه برزنتی و پی وی سی بدست آورید.
ما سعی کرده ایم به صورت مختصر و مفید مهمترین اطلاعات هر دو نوع کالا را ذکر کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه خود مناسب ترین را انتخاب کنید.
ذکر این نکته ضروری است که بین دو پارچه ذکر شده بهترین وجود ندارد و اصولاً هر کدام هدف متفاوتی دارند و فواید و خواص متفاوتی دارند، به این معنی که هر کدام در شرایط مختلف قابل استفاده هستند.
بنابراین، همانطور که می بینید، همه چیز به نیاز شما بستگی دارد و نوع خاصی از پارچه ممکن است خواص مورد نیاز شما را داشته باشد، به همین دلیل آن را انتخاب می کنید. اگر به دنبال خرید پارچه برزنت و یا اطلاع از قیمت پارچه هستید، بهتر است با مشاورین فروش ما تماس بگیرید تا بتوانید سوالات خود را مطرح کنید.
همچنین برای اطلاع از انواع محصولات مجموعه آریا برزنت می توانید به فروشگاه محصولات مراجعه کرده و در صورت نیاز به خرید، به تیم مجرب ما اعتماد کنید و با خیال راحت محصولات ما را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *